Заклади освіти

 

Державний професійно-технічний навчальний заклад «Кролевецьке вище професійне училище»

ДПТНЗ «Кролевецьке ВПУ»

1 грудня 1909 року в місті Кролевець було відкрито Кролевецьку нижчу ремісничу школу з відділеннями ткацтва, гончарства, ковальської справи. Саме ця дата і є початком існування професійної освіти на Кролевеччині.

З розвитком ткацтва у післяреволюційний період і  створенням в місті Кролевець ткацької атрілі «Відродження» виникла потреба у більш кваліфікованих робітниках, тому у 1928 році на теренах ремісничої школи було створено технікум художніх промислів з 4-річним терміном навчання. В ньому були відділи художньо-декоративного ткацтва, художньої вишивки, килимарства. В післявоєнні роки навчання проводилось за профілями: художнє ткацтво; килимарство; ремонт і налагодження ткацького, швейного, промислового устаткування; фарбування та розпис тканин; пошив легкої жіночої та дитячої сукні… (детальніше)

Протягом багатьох років існування навчального закладу  змінювався перелік спеціальностей, але навчання ткацтву залишалося в переліку професій.  Зараз учні отримують дипломи зі спеціальності «ткач ручного художнього ткацтва»

Сторінка в соціальних мережах https://www.facebook.com/dptnzkrolvpu/

 

Кролевецький дошкільний навчальний заклад (центр розвитку дитини) №9 «Ромашка»

 Кролевецької міської ради Сумської області

Рушник… Серед багатьох видів декоративно-вжиткового мистецтва він займає чи не найголовніше місце: традиційно використовувався для оздоблення житла, в укранських обрядах, є символом злагоди, краси, слугуваав оберегом. Саме рушником прикривали хліб на столі, бо останній символізував у слов’ян долоню Бога чи Божої матері.

Кожен регіон мав свої особливості у виготовленні і оздобленні рушників. Славились на всю Укрїану багатющим орнаментом, чарівною фантазією ткачів кролевецькі ткані рушники.  В багатьох родинах вони зберігаються і передаються з покоління в покоління як найдорожча реліквія, як оберіг сім’ї.

Тож важливим завданням у вихованні духовної культури є залучення наймолодшого покоління до джерел народного мистецтва свого регіону. Тому, при ознайомленні дошкільників з різними видами народного мистецтва, колектив ЗДО (ЦРД) №9 «Ромашка»  особливу увагу приділив саме кролевецькому ткацтву. До роботи в цьому напрямку спонукало виявлене володіння дітьми обмеженою інформацією про історію  походження кролевецького ткацького ремесла.

Предметом подальшої роботи обрали: поновлення матеріальної бази, залучення батьків вихованців до створення умов для подальшої діяльності дітей, проведення консультаці, мистецтвознавчих розповідей.

Розроблені методичні рекомендації щодо проведення занять з образотворчого мистецтва, дидактичних ігор, план роботи гуртка. Враховуючи те, що у дошкільників переважає емоційність під час сприйняття явищ і предметів навколишнього світу, навчально-виховний процес поділено на деілька етапів у відповідності до вікової групи:

І — пізнавальний (накопичення знань про рушник: розглядання рушників, екскурсії до місць, де виготовляються та зберігаються рушники, зустрічі з майстрами ручного переборного ткацтва);

 

 

 

 

 

 

ІІ — емоційно-змістовний: ознайомлення дітей з елементами орнаменту кролевецького рушника, їх  символічними назвами та пов’язаними з ними повір’ями, розповідання легенд;

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ — художньо-діяльний: практичне застосування засвоєних знань і умінь на заняттях з малювання і аплікації, робота гуртка «Веселий човник».

Протягом всього часу з моменту створення проекту (кінець ХХ ст.) діти залучаються до реалізаці набутих знань та вмінь через різноманітні форми, які вплітаються в повсякденне життя: участь у виставках (зокрема на «Кролевецькому хрестовоздвиженському ярмарку»), оформлення групових кімнат, допомога у створенні макету селянської хати.

Пошуки шляхів формування національної самоідентифікації дітей дошкільного віку тривають і далі.

Матеріали надані Івченко Валентиною Юріївною.

І зараз в рамках Програми «Я у Світі» в кожній віковій групі, починаючи з 4 року життя, проводяться заняття «Кролевецькі рушники», які передбачають гармонійний та різнобічний розвиток дитини, формування її особистості, створення в умовах дошкільного закладу розвивального життєвого простору, сприятливого для ознайомлення з місцевими народними ремеслами – кролевецьким переборним ткацтвом, його історією, використанням кролевецьких тканих рушників у побуті, знайомство з майстрами ткацтва.